Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

ΥΠΟΤ- ΕΟΤ:Rethinking Greece και όλα όσα είδαμε και ακούσαμε σήμερα στο Μουσείο της Ακρόπολης


Να σας πούμε την αλήθεια, έτσι, μεταξύ μας, όπως επικοινωνούμε πάντα, με βαριεστημένη διάθεση στείλαμε τους δικούς μας στη σημερινή ελαφρώς grande και σαφώς πολυώρη παρουσίαση του επικοινωνιακού σχεδίου του Ελληνικού Τουρισμού, του «ξανα-σκεφτόμαστε» την Ελλάδα. Ωστόσο...

...τελικά άξιζε και τον κόπο και τον χρόνο και την... επανάληψη (είμαστε από αυτούς που είχαν δει τα περισσότερα από αυτά που παρουσιάστηκαν τις τελευταίες εβδομάδες).
Κυρίως επειδή, τόσα χρόνια στον τουρισμό, είναι όντως η πρώτη φορά – όπως επισήμαναν και οι πρόεδροι του ΞΕΕ Γ. Τσακίρης και της ΠΟΞ και αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσος – που, Νοέμβριο μήνα, πολιτική ηγεσία του τομέα και διοίκηση του ΕΟΤ παρουσιάζουν ένα συγκροτημένο τη σκέψη σχέδιο και ένα έλλογο σκεπτικό για το πως θα πρέπει να κινηθούμε επικοινωνιακά για την επόμενη περίοδο.
Η τοποθέτηση της υπουργού Όλγας, μεστή, λιτή και αρμονικώς λικνίζουσα μεταξύ πολιτικού λόγου και τουριστικού αντικειμένου.
Με συνοδευτικά, όλα αυτά,  δε, την έρευνα μίας καθιερωμένης και αξιόπιστης βρετανικής εταιρείας – της Arkenford - για την εικόνα της Ελλάδας στη βρετανική αγορά, μίας ανάλογης έρευνας προς άλλη κατεύθυνση της Google Hellas αλλά και τη γνώμη μίας ιδιαίτερα καταξιωμένης στον χώρο των Δημοσίων Σχέσεων, βρετανίδας και αυτής, της Amanda Hills, ceo της εταιρείας Hills Balfour.
Λίγο-πολύ έχουμε αναφερθεί σε όλα αυτά από την world travel market και μετά.
Αν έκανε κάτι τη διαφορά σήμερα, στην εξάωρη παρουσίαση που έγινε θεωρητικά ενώπιον «ευρέος κοινού», ήταν η συμμετοχή εκπροσώπων και πολλών φορέων εκτός τουρισμού, τεχνοκρατών αλλά και ανθρώπων της αγοράς.
Υπήρχε, δηλαδή, ένας χαρακτήρας διαδραστικός στο όλο σκηνικό.
Βεβαίως, ο κυνισμός – το παραδεχόμαστε- που αυθορμήτως πηγάζει ύστερα από τόσα χρόνια ανάλογων ή παρόμοιων παρουσιάσεων και εκδηλώσεων μας κατατρέχει και μας εξαναγκάζει στη βασανιστική αναζήτηση του «δια ταύτα».
Τι προκύπτει από τη σημερινή διαδικασία και που οφελεί τον Ελληνικό Τουρισμό;
Πρώτη, αυτόματη και απλή απάντηση: Πως όλα αυτά, όλες αυτές οι προτάσεις, οι παρατηρήσεις, οι απόψεις και οι παράμετροι, συντίθενται σε ενιαία πολιτική, ενσωματώνονται στο ενιαίο σχέδιο και γίνονται πράξη και κυρίως, πότε;
Εκεί είναι το στοίχημα και εκεί είναι η ουσία.
Και όσο καλά και να περνάμε, όσο ικανοποιημένοι και να αισθανόμαστε, η αμείλικτη πραγματικότητα του πραγματικού χρόνου δεν μας αφήνει να χαιρόμαστε και εμείς για πολύ την πιο θελκτική πραγματικότητα του πολιτικού και του επικοινωνιακού χρόνου.
Διότι, όπως και να το κάνουμε, ο σημερινός «τελετάρχης», Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Ν. Καραχάλιος, δόκτωρ , ίσως και μάγιστρος, κατά ορισμένους, της επικοινωνίας είναι. Και ξέρει αρίστως να χειρίζεται τις καταστάσεις και να ακροβατεί μεταξύ των δύο πραγματικοτήτων...
Τι το νέο μάθαμε, σήμερα, έτσι ως «άσκηση» πεζότητας:
Πρώτον, ότι Υπουργείο και ΕΟΤ έχουν προγραμματίσει 17 δράσεις για το τρέχον δίμηνο, εντός και εκτός Ελλάδος (πέντε έχουν ήδη γίνει) που περιλαμβάνουν από παρουσία και ευρηματικές ενέργειες σε εκθέσεις, workshops, ταξίδια για συναντήσεις με tour operators και παράγοντες σημαντικών τουριστικών αγορών, όπως η Γερμανία και άλλα τινά παρεμφερή.
Δεύτερον, ότι το κονδύλι που είναι εξασφαλισμένο μέχρι στιγμής αποκλειστικά για ενέργειες προβολής και διαφήμισης έχει προσγειωθεί ανωμάλως, λόγω των γνωστών περιστάσεων, στα 10 εκατ. ευρώ, αλλά η προσπάθεια και ο αγώνας είναι να εξασφαλιστούν – ενδεχομένως και με παράσταση απευθείας στον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά- άλλα 20 εκατ. ευρώ για την επόμενη περίοδο.
Τρίτον, ότι η πλειονότητα των ενεργειών και των δράσεων που υλοποιούνται και σχεδιάζονται, προωθούνται σε πλαίσιο στενής συνεργασίας και συνεννόησης με την τουριστική και όχι μόνο αγορά.
Και τέταρτον, ότι το All Time Classic, για το οποίο τόσα έχουν γραφεί, ειπωθεί και σχολιαστεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες (εξ ημών συμπεριλαμβανομένων...) ΔΕΝ είναι το νέο μήνυμα του ελληνικού τουρισμού, αλλά το “concept της όλης στρατηγικής. Δια στόματος Ν. Καραχάλιου, αυτό το τελευταίο, δεν σηκώνει περαιτέρω αμφισβήτηση ή προβληματισμό. Αντιστοίχως, το welcome home, που ίσως αντιληφθήκατε στις σχετικές παρουσιάσεις, αποτελεί εικαστικό μήνυμα «υποδοχής» των επισκεπτών που θα καταφθάνουν στην Ελλάδα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου